Flottakezelő a paramotor cégeknek is kell!

A paramotor, azaz a háti motoros siklóernyő, mint ahogyan már írtam a világ egyik legjobb tevékenysége, legalábbis számomra. Mint minden más sportra, erre is rengeteg megkötés és szabályozás vonatkozik.

Bármennyire is jó lenne, nincsen saját paramotorom még, és bár a jövőben tervezek venni egyet, tervezek egy ezzel foglalkozó cégnél, egyesületnél dolgozni, az még messze van. A saját cégről még álmodni sem merek. Ahhoz, hogy tényleg, megélhetési szinten tudjak a paramotorokkal foglalkozni, nagyon sok kezdőtőkére lenne szükségem. Hiszen nagyon drágák ezek a szerkezetek, illetve akkor egy oktatói vizsgát is le kellene tennem valahol, ami biztosan nem olcsó.

Tehát a paramotorozás egyelőre megmarad hobbi szinten, amíg nem lesz elég pénzem hozzá, hogy esetleg saját vállalkozásba kezdjek.

A múlt hétbégén is elmentünk egy kicsit szórakozni. Nálam a kikapcsolódást jelenti a siklóernyőzés, de sajnos ehhez olyan helyet is kell találni, ahol teljes biztonsággal fel lehet szállni, illetve ahol a közelben le is tudom tenni a gépet. Elég veszélyes szituációk tudnak kerekedni abból, ha valaki nem megfelelően választ helyszínt, vagy nem fordít kellő figyelmet a fel és leszállásra.

Szóval, a múlthéten elmentem egy kicsit repülni, és eddig sosem figyeltem meg, de a járműveket az egyesület, akiknél vagyok, mindig nagy, egyterű autókkal hozza, azokból állnak ki és rakják össze őket. Eddig sosem mentem ennyire korán, mint ezúttal, ezért figyeltem meg a mostani alkalommal. Bele sem gondoltam, mennyire nehéz lehet üzemeltetni egy ilyen egyesületet, és már értem, miért ilyen drága egy menet. Mert azt be kell vallani, hogy nem ez a legolcsóbb hobbi, amit választani lehet.

A szüleim mindig mondták, hogy sokkal egyszerűbb lenne, ha falat másznék. Akkor is magasan vagyok, de sokkal veszélytelenebb és olcsóbb hobbi lenne. Persze nem lehetett soha lebeszélni a repülésről. Minden forintot megér az élmény, ahogyan felszállok, hogy magasról szemlélem a tájat, hogy a széllel együtt szállok, hogy a felhőket látom a közelemben. Aki nem próbálta, az nem tudja igazán soha megérteni, miért is vagyok éppen ennek a sportnak a szerelmese.

A sportegyesület vezetőjével beszélgettem, hogy mégis hogyan működnek a dolgok így, hogy ők ebből élnek. A járműveket tárolják, karbantartják, oktatnak és lehet is tőlük bérelni.

Azt mondta, hogy ő teljesen hozzászokott ehhez, mivel már az édesapja is ezt csinálts. A legnagyobb problémát mindig a karbantartás jelenti, mert mint kiderült, nem csak a sárkányrepülőket, hanem azokat a járműveket is karban kell tartani, amikben szállítják őket. És ahhoz, hogy például vidékre levigyék a sárkényrepülőket, elég sok autójuk van. Mert bármennyire is logikus lenne eleve paramotorral menni a vidéki helyszínekre, sajnos ez nem mindig lehetséges. Egy ilyen motoros sárkánynak kisebb a teljesítménye, lassú és nem lehet olyan nagy utat megtenni velük, mint azt egy autóval, És kicsit drágább is. Ezért autóval viszik le a gépeket, és azzal is hozzák fel őket, így tulajdonképpen sokat tudnak spórolni rajta.

Ezeknek az autóknak a fenntartása és a javítása pedig sokba kerül. Az is sokba kerül a cégnek, ha egy ilyen autó kiesik a sorból és valamit kell találni, amivel helyettesíteni lehet. Na meg egy kis cégről van szó, az autóvásárlás mindenképpen egy nagy beruházás. Ezért mondta a vezető, hogy nagyon sok függ attól, milyen flottakezelő segíti a munkájukat. Nagyon sok múlik a hozzáállásukon, a szolgáltatásaikon. Fontos ugyanis, hogy egy flottakezelő értse a dolgát, ne kelljen folyton arra várni, hogy cserét küldjenek, hogy azt keressék, mi volt a hibás. Fontos, hogy egy megbízható flottakezelő céggel szerződjenek, akik elég kötelességtudóak ahhoz, hogy minden a lehető leggördülékenyebben haladjon, és ne szöszöljenek sokat a papírmunkával.

Az is számít, hogy milyen szolgáltatásokat nyújtanak, milyen áron, hiszen senki nem akar számára előnytelen szerződéseket kötni. A kis cégeknek, vállalkozásoknak minden forint számít, így az is fontos, hogy ez a cég segítsen nekik spórolni.

Ahol ők vannak, a flottakezeles.hu-n például mindenki számára elérhető költségcsökkentő módszereket mutatnak be, így jó pár hónappal meg tudják növelni a céges autók élettartamát. Mert, mint kiderült, minden autónak megvan a maga élettartama, és egy idő után elkezd veszteséges lenni. Személyautóknál is van ilyen, de erről nem sokan tudnak. Mindenesetre a flottautonál segítenek olyan megoldásokat találni, amikkel csökkenthetők az állandó költségek és amikkel spórolni lehet. A kispénzű cégeknek pedig ez a legfontosabb.

És azt mondta a vezető, akivel beszéltem, hogy annak ellenére, hogy ők kis cégek, teljesen úgy kezelték őket, mint a nagyokat, és ennek tükrében több csomag közül is választhattak, mikor igénybe vették a szolgáltatásaikat, hogy ne kelljen olyasmiért fizetniük, ami nekik nem releváns a működésük alapján.

Fogalmam sem volt róla, hogy ilyen nehéz flottakezelőt találni, és hogy egy jó flottakezelő cég ilyen sokat jelenthet, még egy paramotoros társulat esetén is.

Az biztos, hogy még koránt sem állok készen rá, hogy saját cégem legyen, és hogy a hobbimból éljek. Még messze van a saját paramotoros vállalkozás indítása, amíg semmit sem tudok az ilyen fontos dolgokról, nem célszerű belevágni, mert nem fogom tudni sikerre vinni a céget. Egyelőre a paramotor mesterévé szeretnék válni, később talán majd oktatok én is tanulókat, aztán majd meglátom, hogy mit hoz az élet, és talán, 10 éven belül már a saját sárkányaimmal szelhetem az eget.